Höstmål – hur du lyckas med din målsättning

Har du några mål med din träning? Eller kanske andra mål i livet?

Jag har tidigare skrivit om målsättning, men när ett mål är uppnått ska det sättas nya. Därför tänkte jag köra en liten repetition. Personligen tycker jag att det är bra med mål. Något jag vill uppnå så pass mycket att jag är beredd att lägga ner både tid och kraft för att uppnå det. Det var länge sedan jag övergav nyårslöften tex för att ersätt dem med nyårsmål. För mig är det mer triggande än att lova någonting. Hur ska jag kunna avge ett löfte om exempelvis viktnedgång om jag inte har en plan för hur det ska gå till och ett slutligt mål?

Mina bästa tips för målsättning.

Det finns 3 huvudpunker som du bör tänka på när du sätter upp ditt mål.

  1. Tydligt – Målet du sätter upp bör vara mätbart
  2. Tidsbestämt – Det ska finnas en deadline för när du ska ha uppnått ditt mål
  3. Tändande – Du bör bli exalterad när du tänker på att uppnå målet

Ett annat tips när du sätter upp mål är att du berättar för andra om ditt mål och när du ska ha uppnått det. På så sätt gör du det mer verkligt för dig själv och triggar dig tro det eller ej mer till att faktiskt nå ditt mål.

Mina mål

Eftersom jag precis skrivit att man bör berätta vilka mål man har så tänkte jag faktiskt dela med mig utav mina nuvarande mål som jag har fram till årsskiftet. Därefter är det dags att utvärdera och sätta nya mål.

  1. Jag ska få in minst 1 yoga pass i veckan. Främst för att öka min rörlighet.
  2. Hålla bloggen uppdaterad med minst 4 inlägg per vecka.

Berätta gärna vad du har för mål så kan vi sporra varandra.

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras